Ako správne chudnúť

Cesta za pekáčom

Táto otázka trápi väčšinu ľudí, ktorí nie sú profesionálni športovci, ale majú svoj každodenný život založený na chodení do práce a venovaní sa rodine. Aj mne sa bohužiaľ stalo, že som pribral žmurknutím oka, aj keď opak bol pravdou. Šlo to pomaly, nenápadne a postupne po dobu pár rokov. A aj preto viem pochopiť tú frustráciu, že sa človek potom aj snaží, ale výsledky sa nedostavia žiadne. Napriek tomu, že je „overených“ rád plný internet.

Náš každodenný život plný stresu a neustáleho nestíhania nás doviedol tam, kde teraz sme. Sme v bode, kde veľká časť našej populácie trpí minimálne nadváhou. A v záplave informácii sa dnes naozaj ťažko orientuje. Spísal som pre teba krátky príbeh o tom, ako som sa ja z tohto kolotoča dostal. Stiahni si môj ebook Cesta za pekáčom, nájdeš v ňom aj tieto moje fotky pred a po a uvidíš, ako jednoducho sa dá za 24 týždňov zhodiť 17 cm z pásu a 11 kg z váhy.

V skratke ti to priblížim aj tu. Než sa totiž pustíš do ďalších a ďalších nezmyselných výziev, budeš si kupovať nekonečné množstvá rôznych multivitamínov a „zaručených“ výrobkov, ktoré pomôžu schudnúť len tvojej peňaženke, porozmýšľaj nad tým, čo ti tu napíšem.

Telo každého z nás je dokonalý stroj, ktorý ti krátkodobo odpustí všetko. Ale ak ho dlhodobo zaťažuješ každodenným stresom, prehnaným množstvom prijatých kalórii a nedostatkom pohybu, nemá šancu správne fungovať. V tvojom tele je niekoľko hormónov, ktoré majú vplyv na to, ako tvoje telo reaguje na prijatú potravu, prípadne jej spracovanie. Ty tieto hormóny svojim stravovaním metieš. Sú to leptín, ghrelin, inzulín a kortizol. U mužov je dôležitý aj testosterón a rastový hormón, ale pre chudnutie kohokoľvek z nás sú najdôležitejšie prvé štyri vymenované.

Keď pochopíš fungovanie týchto hormónov, pochopíš aj nasledujúce rady:

  • posti sa ráno a večer sa dobre najedz
  • príjem sacharidov odlož až na poobedie a hlavne večer
  • nejedz malé porcie a často, ale veľké porcie a menej často
  • cvič silové cvičenia a pridaj trocha kardia
  • cvič nalačno
  • dopraj si voľné dni, kedy nebudeš riešiť čo zješ a koľko zješ

Ak ťa tieto rady prekvapili, je to tým, že máš svoju hlavu plnú informácii, ktoré kolujú kade tade. Veď si spomeň, ako ti tvoj kolega s nadváhou vysvetľoval, že po 18:00 už nesmieš jesť, že sacharidy len ráno, že čím menej zješ, tým viac chudneš, pred cvičením musíš niečo zjesť… všetko je to nesprávne. Ale je to už bohužiaľ tak zažité medzi ľuďmi, že s tým asi nič nenarobíme. Alebo predsa len?

Prečítaj si ebook, vytvor si užívateľský profil a dozvieš sa všetko o tom, ako sa stravovať slobodne, efektívne, dlhodobo, udržateľne… a vďaka mojim receptom aj jednoducho a chutne. 😉 Navyše bez toho, aby si bol odkázaný na doplnky stravy od pofidérnych a samozvaných výživových poradcov alebo na „zázračné“ a hlavne drahé výrobky.

Skratky neexistujú. A neexistuje ani to, že bude všetko hneď a rýchlo. Ak ti to niekto sľubuje, tak buď opatrný. Klame ti a je otázne prečo.

Prajem ti pekné chvíle strávené čítaním a ak budeš chcieť, rád ťa na Ceste uvítam. Ebook si môžeš stiahnuť tu.