Bravčové špízy na gril a v tacos

bravčový špíz, tacos, recept, grilovaný špíz, grilovaná kukurica, chilli, smotana, mexický recept, mexická kuchyňa

ČO BUDEME POTREBOVAŤ (2 porcie):

Bravčová krkovička bez kosti – 500 g

Kukurica – 2 klásky

Tacos – 8 ks

Možné kombinácie:

Ľadový šalát, Uhorka, Čerstvý špenát, Paradajky (klasické alebo cherry), Cesnak, Cibuľa, Chilli, Med, Tabasco, Koriander, Kyslá smotana, Horčica, Soľ, Čierne korenie

AKO NA TO:

Pomaly nám bude vrcholiť letná grilovacia sezóna, tak ti pripájam ďalšiu inšpiráciu. Tento recept je ideálny, ak čakáš návštevu, prípadne si chcete svoj večer spríjemniť a spestriť rôznymi kombináciami. Technicky vzaté, sú to vlastne 4 recepty v 1, všetky vychádzajú z toho istého základu.

Krkovičku nakrájaš na stredne veľké kúsky a napicháš na špíz. Pripravíš na grile. Solíš a koreníš až na konci.

Tacos dnes už kúpiš v každom lepšom obchode. Priprav si ich podľa návodu.

Kukuricu len ošúpeš a rovnomerne opečieš. Nemusíš predvárať, nič.

A teraz tie jednotlivé kombinácie:

  1. ľadový šalát, zmes paradajok a cesnaku (v panvici si opeč cesnak s nakrájanými paradajkami. Stačí 1-2 minuty, aby ti paradajky zmäkli a nerozvarili sa. Odstavíš pridáš čerstvý koriander.), mäso, kyslá smotana
  2. ľadový šalát, špenát, grilované mäso potrieš medom, posypeš sezamom a chilli
  3. špenát, mäso, kyslá smotana, opečená cibuľka
  4. ľadový šalát, mäso, horčica s medom, tabasco

Vyzerá to zložito, aj keď je to jednoduché ako facka. Pripraviť všetky 4 kombinácie dá trochu práce, ale stojí to za to, ver mi.

NUTRIČNÉ HODNOTY na 1 porciu:

704 kcal, tuky 37 g, bielkoviny 56 g, sacharidy 37 g, vláknina 5 g


TIP: vyzerá to super, keď špíz položíš do pripraveného tacos a len potiahneš.. 🙂

PS: áno, daj si k tomu dobré a orosené.. a nenechaj sa okabátiť, aj keď to nie je ťažké jedlo na trávenie, je to kalorické, takže si ho dopraj v rámci svojho cheat day 😉