Mleté hovädzie s tofu alá „čína“

hovädzie mleté mäso, tofu, ryža, obed, koriander, chilli, čína, hovädzie, pór, jarná cibuľka

ČO BUDEME POTREBOVAŤ (4 porcie):

Mleté hovädzie mäso – 500 g

Tofu natural – 360 g (2 balenia po 180g)

Pór alebo Jarná cibuľka – 1ks

Cesnak – 2 strúžiky

Chilli

Ryža – 250 g (1 hrnček)

Repkový/Slnečnicový olej

Soľ, Čierne korenie, Koriander, Sójová omáčka, Worcester

AKO NA TO:

Kombinovať rôzne druhy bielkovín nie je na škodu. Naopak. Vďaka tomu bude tvoja strava pestrejšia a chutnejšia. A ak skombinuješ hovädzie s tofu, budeš prekvapený, ako sa to spolu hodí a zároveň máš o jednoduchý a ľahký obed postarané. Najviac sa k tomu hodí ryža, ale daj si kľudne aj kuskus alebo bulgur ak budeš chcieť.

Ryžu uvaríš zvlášť.

V hlbšej panvici si na oleji prudšie a za stáleho miešania orestuj nakrájaný pór/jarnú cibuľku s cesnakom. Opatrne, aby sa ti to nepripálilo, lebo ti cesnak zhorkne. Pridáš mleté hovädzie mäso, stiahneš teplotu a premiešaš, aby sa ti nevytvorili väčšie zlepené kúsky mäsa, ale aby si mal rovnomernú zmes. Osolíš, okoreníš, pridáš sójovú omáčku, worcester a zakryté podusíš cca 10-15 minút. Občas premiešaš.

Medzitým si nakrájaš tofu na menšie kúsky a na záver opatrne primiešaš do zmesi. Podusíš ešte 2 minúty a máš hotovo.

Koriander a chilli môžeš pridať až v tanieri, aby si každú porciu prevoňal zvlášť alebo to pridaj do celej zmesi. Nechám na tebe.

V každom prípade, dobrú chuť. 🙂

NUTRIČNÉ HODNOTY na 1 porciu:

555 kcal, tuky 24 g, bielkoviny 35 g, sacharidy 50 g, vláknina 2 g


TIP: miesto koriandru kľudne použi aj bežnejšiu petržlenovú vňať 😉 zároveň tu jednoducho vyriešiš aj raňajky a večeru 🙂

PS: ak pridáš chilli do celej zmesi, už niet cesty späť.. mysli na to 🙂

PS 2: a ak by si mal chuť na niečo iné, pozrie tieto obedy 😉