Zapečený baklažán

baklažán, obed, zapečený, jednoduchý, rýchly, zdravý, ryža, fazuľa, chilli, recept, fitrecept, fitness

ČO BUDEME POTREBOVAŤ (4 porcie):

Baklažán – 2ks

Ryža – 250g (1 hrnček)

Fazuľa – 1 plechovka (je jedno v akej šťave, aj tak ju zleješ a nebudeš potrebovať)

Tvrdý syr typu Eidam/Gouda, 45% tuku v sušine – 100g

Cesnak – 2 strúžiky

Chilli papričky

Sójová a Worcestrová omáčka

Soľ, Čierne korenie

AKO NA TO:

Pre recept na jednoduchý a zdravý obed naozaj nemusíš chodiť ďaleko.

Začneš tým, že si trúbu predhreješ na 180°.

Baklažány rozrežeš po dĺžke na polovicu, vnútro vydlabeš, potom potrieš pretlačeným cesnakom a vložíš nakrájané chilli papričky.

Ryžu uvaríš podľa návodu, zmiešaš s fazuľou, pridáš trochu Sójovej a Worcestrovej omáčky, dobre premiešaš a zmesou naplníš pripravené baklažány.

Na záver posypeš nastrúhaným syrom a dáš zapiecť v programe „Horný gril a fúkanie“ na 12-15 minút a máš hotovo.

Nemusíš pridávať už žiadnu prílohu, tento výborný a jednoduchý obed ťa výborne zasýti.

NUTRIČNÉ HODNOTY na 1 porciu:

392 kcal, tuky 8 g, bielkoviny 17 g, sacharidy 61 g, vláknina 8 g


TIP: ak by ti tam chýbalo mäso a nevedel by si sa cez to preniesť, podus si na cibuľke mleté hovädzie mäso, osol, okoreň a pridaj do ryžovej zmesi s fazuľou… 😉

PS: ak chytíš dobrý grif na vydlabanie baklažánu, tak ti to pôjde raz dva.. ak sa ryža uvarí za 15 minút a celé jedlo zapečie za ďalších 15 minút, tak môžeš za 30 min. jesť.. smelo do toho 😉

PS 2: a malý tip na raňajky alebo večeru nájdeš tu