Cícerový šalát

cícer šalát vegan veganské jedlo veganský obed

ČO BUDEME POTREBOVAŤ (4 porcie):

Cícer – 250 g

Cherry paradajky – 250 g

Špenát, Rukola, listy z Červenej repy, príp. čokoľvek iné zelené podľa chuti – 125 g

Soľ, Čierne korenie, Olivový olej

Voliteľné – toasty príp. iné pečivo, jogurt gréckeho typu

AKO NA TO:

Keď nemáš chuť na mäso, vymyslel som si a dosť často aj pripravujem výborný a chutný cícer. Jediné, čo potrebuješ na tento rýchly obed je namočiť ho deň predtým (min. 12 hodín) a následne v slanej vode uvariť (10-15 min.), zleješ a necháš vychladnúť.

Paradajky nakrájaš na polovicu, všetko zmiešaš spolu aj so zelenými listami, okoreníš, pokvapkáš olivovým olejom a máš hotovo.

Dá sa jesť samotný, ale niekedy primiešam jogurt a zajedám opečenými toastmi alebo celozrnným pečivom. Je to potom aj sýtejšie.

NUTRIČNÉ HODNOTY na 1 porciu (bez pečiva a jogurtu):

209 kcal, tuky 7 g, bielkoviny 13 g, sacharidy 30 g, vláknina 11 g


TIP: tento rýchly obed by sa dal nazvať aj ako rýchly „snack“ v priebehu dňa. Ideálny ak máš ťažký a náročný deň a nechceš svoj žalúdok zaťažiť ťažkým jedlom, aby si poobede nezaspal. Čiže ak ťa čaká nejaká mega „dôležitá“ porada, daj si túto dobrotu.

PS: tento jednoduchý recept je vhodný aj pre vegánov… 😉 

PS 2: malý tip na celý deň nájdeš tu