Nehummus alebo pochúťka z cíceru

Rýchla a jednoduchá večera z cíceru, fitrecept, zdravý recept, vegan recept

ČO BUDEME POTREBOVAŤ (4 porcie):

Cícer – 250 g

Cuketa – 1 stredne veľký kus

Mrkva – 2 ks

Cibuľa – 1 ks

Cesnak – 2 strúžiky

Uhorka a Mrkva na zajedanie

Soľ, Čierne korenie, Repkový alebo Slnečnicový olej

AKO NA TO:

Hľadáš skvelý recept z cíceru? Táto jednoduchá a ľahká večera to vyrieši. Zároveň verím, že to bude obľúbená pochúťka aj pre vegánov.

Začneš tým, že cícer namočíš deň pred. Aspoň na 12 hodín. Osolíš ho a v tej istej vode aj uvaríš kým nezmäkne. Či je mäkký zistíš, ak aspoň jeden ochutnáš. 🙂 Vodu nevylievaj, budeš ju možno na konci potrebovať.

Zvlášť si na oleji podusíš nakrájanú cibuľu, cesnak, mrkvu a cuketu. Osolíš, okoreníš, priebežne môžeš podliať trochou vody, ak by si mal pocit, že sa to trošku pripaľuje.

Na záver pridáš uvarený cícer a všetko to spolu rozmixuješ. Ak máš pocit, že je zmes príliš hustá, môžeš pridať trošku vody. Zajedáš čím chceš, ale u nás letí nakrájaná uhorka a mrkva, ktoré slúžia na naberanie miesto lyžice.

NUTRIČNÉ HODNOTY na 1 porciu:

264 kcal, tuky 7 g, bielkoviny 14 g, sacharidy 37 g, vláknina 13 g


TIP: Zdráham sa to nazvať „cícerová nátierka“, pretože by to nebolo presné, ale „zelenina s cícerom“ mi na to tiež nesedí. Verím, že názov, ktorý som vybral je dostatočne výstižný a nebude evokovať akékoľvek spojenie s tradičnou arabskou pochúťkou.

PS: doporučujem pridať si aj chilli, ale z nejakého dôvodu ho deti nemajú radi 😀

PS 2: a čo niečo dobré aj na obed alebo raňajky? 😉